- Anasayfa
- Hasta Rehberi
Hasta Rehberi
Değerli Konuğumuz; Maltepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesine başvurduğunuz andan itibaren, amacımız tedaviniz boyunca size uygun sağlık hizmetini sunabilmek, uzman ellerde son teknolojik alt yapı ile tedaviniz süresince rahat etmenizi sağlamaktır. Hasta Rehberimiz hastanemizde verilen hizmetler hakkında bilgi içermektedir. Tedaviniz sürecince size yol haritası olacaktır. Sağlığınızı bize teslim ettiğiniz için teşekkür ederiz.Hasta odalarımızda acil çağrı butonları mevcut. Acil çağrı butonlarından servis hemşirelerine ulaşılabilmektedir. Gerek görüldüğünde sorumlu servis hemşiresi sorumlu hekimlerimize acil durum kodları yardımı ile ulaşım sağlayacaktır.
Anlaşma Firmamız olan Baran Ambulans tarafından Hizmeti Verilmektedir. 444 10 61 7/24 numaralardan ulaşabilirsiniz.
Yeme içme: Ameliyattan 6 saat önce yeme içme kesilmelidir. Herhangi bir şey yiyip içmeniz anestezi sırasında yediklerinizi kusmanıza ve bunların soluk borusuna kaçmasına neden olabilir.
İlaçlar: Ameliyat öncesi kan sulandırıcı, antibiyotik, tansiyon düzenleyici, sakinleştirici gibi özellikli ilaçlarınızı ve kullanım durumunu hekiminize danışınız, en son ne zaman aldığınızı bildiriniz.
Gebelik: Gebelik durumunda bebeği korumaya yönelik ameliyatta kullanılan ilaçlar ve uygulamalar değiştiğinden gebelik varlığı veya şüphesi hekime bildirilmelidir.
Alkol-Sigara: Ameliyat öncesinde mümkünse sigaranın bırakılması ya da kullanımının en aza indirilmesi anesteziyi kolaylaştırdığı gibi, ameliyat sonrası oluşabilecek akciğer rahatsızlığı ihtimalini azaltır. Alkol ameliyattan birkaç gün öncesinden itibaren alınmaması gerekir. Alkol karaciğeri olumsuz etkileyerek özellikli ameliyatlar sonrasında karaciğerin sağlıklı çalışmasını engeller.
Kimlik bilekliği: Yatışta kimlikten doğrulama yapılarak takılan, üzerinde kimlik bilgilerinizin olduğu, hastanede yattığınız sürece bileğinizde kalması gereken, plastik bir bileziktir. Doğruluğunu kontrol ediniz ve hastanede yattığınız sürece kesinlikle çıkarmayınız.
Ameliyata Girmeden Önce Mutlaka: Lens, gözlük, işitme cihazı, çıkabilen protez diş, takı, toka vb kişisel eşyalar çıkarılmalıdır. Bu gibi eşyalar ameliyathanede size zarar verebilir, protez dişler solunum yolunuza kaçabilir. Dudak ve tırnaklardaki boyalar, protez tırnaklar ameliyat öncesinde çıkarılmalıdır. Boyaların ve protez tırnakların çıkarılması kanınızdaki oksijenlenmeyi takip etmemiz için gereklidir
Hastanemizde doğum yapan annelerimizin bebekleri, doğum sonrasında ilk bakımları tecrübeli hemşireler tarafından bebek odasına alınarak bebeklerin beslenmesi, gerektiğinde banyosu, aşıları, gelişim takibi yapılmaktadır.
Hastanemizde doğan her bebeğe doğum belgesi ve sertifika verilmektedir. Bu belgeler bebeklerin kimliklerinin oluşmasına ve doğduğu ilk günden itibaren anılarını saklanmasına katkı sağlamaktadır.
Hastanemizde tedavi gören hastalarımızın odalarında elektrikli alet kullanmalarına izin verilmemektedir. Elektrikli alet kullanımı hem hastalarımızın hem de diğer hastane personelinin güvenliği açısından tehlikeli olabilir. Elektrikli alet kullanmak zorunda olan hastalarımızın bunu hasta hizmetleri birimine bildirmeleri gerekmektedir.
Evde Sağlık Hizmetlerimiz hastaların sağlık ve tedavi sürecine tam olarak hakim, deneyimli doktorlarımız ve sağlık ekibimizle yürütülüyor. Hastalarımızın ihtiyaçlarına göre Uzman Hekimlerimizle yapılan değerlendirme sonrası tedavi planları hazırlanmaktadır. Hasta ve yakınları talep etiği sürece tüm sağlık ve bakımlarına yönelik çözümler, üst düzey standartlarda sunuluyor. Amacımız hastalarımızın kendilerini iyi hissettikleri evlerinde sağlıklarına kavuşmalarıdır. Evde Sağlık Hizmetlerinden yararlanmak için çağrı merkezimiz 444 0 620’yi 7/24 arayarak veya (www.maltepehastanesi.com.tr) web sitemizden hizmet alabilirsiniz.
Hastanemizde tedavi gören hastalarımızın faks, mesaj, posta, WİFİ (internet) alıp göndermeleri mümkündür. Faks, mesaj, posta, WİFİ (internet) hizmetleri için hasta hakları birimine başvurunuz. Faks, mesaj, posta, WİFİ (internet) hizmetleri ücretsizdir ancak belirli bir sayı ve boyut sınırı vardır.
Hastanemizin hizmet kalitesini ölçmek ve geliştirmek için anket çalışmaları yapmaktayız. Anketler bizim için değerlidir. Hastanemizde yatan hastalarımız, ayaktan polikliniğe başvuran hastalarımız, acil bölümüne başvuran hastalarımızın memnuniyetini ölçmek ve değerlendirmek için hasta anketleri düzenlenmektedir. Bu anketler hastanemizin kalite standartlarını yükseltmek ve hastalarımızın görüş ve önerilerini almak için önemlidir. Anketlerimizi hastane bankolarından temin edebilirsiniz.
Maltepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi olarak hasta odaklı bir bakış açısı benimsemekteyiz. Hastalar arasında herhangi bir kültürel ayrım yapılmaksızın kaliteli ve güvenilir hizmet sunulmaktadır. Maltepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi hastalarımızın sağlığını korumak ve iyileştirmek için en iyi hizmeti sunmaktadır. Tüm hastalarımız bizim için önemlidir ve hastalarımız memnuniyetle hastanemizden ayrılmalarına özen göstermekteyiz. Hasta memnuniyetleri kanıta dayalı ölçüm yapılmaktadır.
Hastanemizin hasta hakları birimi, hastalarımızın ve ziyaretçilerimizin memnuniyetini sağlamak için çalışmaktadır. Hasta hakları birimi, hastanemizin hizmet kalitesi, şikayetler, öneriler, anketler ve sosyal etkinlikleri gibi konularla ilgilenmektedir. Hasta Hakları birimi ile iletişime geçmek için 444 0 620 numaralı telefonu arayabilirsiniz
Hastanemize başvuran hasta ve hasta yakını hastanemize giriş yaptığı andan itibaren hastalarımızı karşılayan güler yüzlü ve profesyonel bir ekiple karşılaşmaktadır. Hasta karşılama birimimiz hastalarımızın kayıt, danışma ve yönlendirme işlemlerini yapmaktadır.
Hastanemizde yatan hastalarımızın psikolojik ve manevi olarak desteklenmesi için hasta ve yakını moral desteğini, Hasta Hakları Uzmanımız tarafından verilmektedir. Gerekli görüldüğü durumlarda Psikolog hekimlerimize yönlendirme sağlanmaktadır. Bu hizmetler hastalarımızın iyileşme sürecine olumlu etki etmektedir.
Hastanemizde yatan hastalarımızın gündemi takip edebilmeleri için televizyon, radyo, internet ve telefon gibi araçlar sağlanmaktadır. Bu araçlar hastalarımızın sosyal hayattan iletişimlerini koparmamak adına yardımcı olmaktadır.
Hastanemize gelirken yanınızda T.C kimlik numarasının yazılı olduğu nüfus cüzdanınızı, ehliyetinizi veya özel sigorta kartınızı mutlaka getiriniz. Bu istenilen belgeler hastanemize geldiğinizde yapılacak olan muayene veya yatarak tedavilerde herhangi bir yanlışlığa sebebiyet verilmemesi için gerekmektedir. Tedavinizin eksiksiz sağlanabilmesi için evde kullandığınız ilaçlarınızı veya ilaç isimlerini yanınızda getirmeyi unutmayınız. Reçeteli ilaçlarınızın yanı sıra kullandığınız vitaminler, aspirin ve bitki tedavilerini de getirmeyi, hekiminiz talep ettiyse, ilgili röntgen, tetkik sonuçları ya da raporlarınızı da mutlaka beraberinizde bulundurmanızda fayda olacaktır.
Hastanemize yatış yapacak olan hastalarımızın kimlik belgeleri, sigorta kartları ve doktor raporları gibi evrakları hazır bulundurmaları gerekmektedir. Yatış işlemleri Hasta Yatış ve Taburculuk bölümünde yapılmaktadır.
Yatış işlemleriniz gerçekleştirildikten sonra odanıza alındığınızdan itibaren Sorumlu kat hemşireniz karşılayacaktır. Oda hakkında bilmeniz gereken tüm bilgiler kat hemşire tarafından aktarılır. Hemşirelik hizmetleriyle ilgili danışmanız gereken herhangi bir konuda bulunduğunuz servisin sorumlu hemşiresiyle iletişim kurabilirsiniz. Ayrıca oda içindeki hemşire çağrı sistemi hemşirelerin en kısa sürede size ulaşmasını sağlayacaktır. Nöbetçi hemşireleriniz sabah ve akşam olmak üzere nöbet teslimlerini odanızı ziyaret ederek gerçekleştirir.
Hastanemizin giriş katında kafeterya hizmeti verilmektedir. 7/24 açık olup hizmet vermektedir. Kafeteryada çeşitli yiyecek ve içecekler bulabilirsiniz. Odanıza sipariş verebilir, nakit ve kredi kartı ile ödeme yapabilirsiniz.
Hastanemizde kat ve oda temizliği günlük sabah ve akşam olmak üzere iki defa yapılmaktadır. Sabah 07:00 -13:00 ila akşam 17:00-21:00 saatleri arasında yapılmaktadır. Nevresimleriniz günlük olarak ve gerektiğinde değişmektedir. Tekstil ve diğer hijyen malzemelerini ihtiyaç doğrultusunda görevli personelden temin edebilirsiniz.
Hastanemizde merkezi klima sistemi bulunmaktadır. Odalarınızın sıcaklığını oda girişindeki duvarda bulunan termostatlarla ayarlayabilirsiniz.
Maltepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastaneleri olarak yaşı, cinsiyeti fark etmeksizin hayat boyu tedavi görmesi gereken hastalarımızın palyatif bakım hizmeti verilmektedir. Palyatif bakım için özel eğitimler almış olan uzman kadromuz sayesinde hastalarımızın konforlu bir hayat sürmelerini, olumsuz durumları en aza indirgemeyi amaçlıyoruz. Palyatif bakım hizmetimizden yararlanmak istediğiniz taktirde 444 0 620’yi 7/24 arayarak veya (www.maltepehastanesi.com.tr) web sitemizden hizmet alabilirsiniz.
Hastanemizde refakatçi konaklama imkanı sunulmaktadır. Refakatçiniz için ayrılan refakatçı koltuğu, yatağı ve gerekli tekstil ürünlerinden yararlanmaktadır. Refakatçinizin sabah, öğle, akşam yemeği hastanemizin yemekhanesinden ücretli olarak verilmektedir.
Hastanemiz içerisinde sigara içmek kesinlikle yasaktır. Sigara içmek hem sizin hem de çevrenizdeki hastaların sağlığına zarar vermektedir. Lütfen sigara içmekten kaçınınız.
Hasta odalarında bulunan musluklardan akan su merkezi arıtma sistemi ile arıtılmaktadır. Ancak musluk suyu içilebilir değildir.
Doktorunuzun taburcu kararı vermesiyle birlikte taburcu işlemleriniz başlayacaktır. Kat sekreterleri tarafından işlemleriniz gerçekleştirilip, taburculuğunuz verildiği takdirde, Hasta Yatış ve Taburculuk bölümünde taburcu işlemleriniz gerçekleştirebilirsiniz. Taburcu olduktan sonra reçete, rapor ve tetkik sonuçlarınızı almayı unutmayınız.
Hastanemizin önünde bulunan taksi durağından 7/24 taksi talep edebilme imkanı bulunmaktadır. Taksi ihtiyacınız olması durumunda danışma personelimiz size yardımcı olacaktır.
Hastanemizin teknik servis ekibi 7/24 hizmet vermektedir. Odanızda veya hastane içinde herhangi bir teknik sorun yaşarsanız kat hemşirelerimize ve kat sorumlu personelimize iletebilirsiniz.
Odanızda televizyon bulunmaktadır. Televizyonu uzaktan kumanda ile açıp kapatabilir ve kanal değiştirebilirsiniz. Televizyonun sesini rahatsız edici seviyeye getirmemeye özen gösteriniz.
Hastanemizde 7/24 tercümanlık hizmeti verilmektedir. Hastanemize başvuran yabancı hastalarımız için İngilizce, Rusça, Arapça, tercüman bulunmaktadır. İhtiyaç halinde diğer diller için tercüman hizmeti sağlanır.
Doktorunuz sizin durumunuzu takip etmek için her gün viziteye gelecektir. Vizit saatleri sabah 08:00-9:00 ve akşam 16:00-17:00 arasındadır. Vizitler sırasında doktorlarımız hastalarımızın durumlarını değerlendirir, tedavi planlarını belirler ve hastalarımızın sorularını yanıtlarlar. Vizitlerde hasta yakınlarının da bulunması hastalarımızın moralini yükseltir ve tedavi sürecine katkı sağlar.
KVKK kuralları gereğince hastanın kendisine ve yasal varisi dışında bilgilendirme yapılmamaktadır.
Hastanemizde Yaşlı ve Engelli hastalara yönelik işlem önceliği sağlanmaktadır.
Hastanemizde yemekhane hizmetleri, sağlıklı ve lezzetli yemekler sunmak için özenle çalışmaktadır.
Yemek Saatlerimiz:
Yatan Hasta İçin:
07:00-08:00 ara öğün:10:00
12:30-13:30 ara öğün:15:00
17:30-18:30 ara öğün 22:00
Erişkin yoğun bakımlara ziyaretçi kabulü ilgili yoğun bakımda ziyaretçi kabul edilen hastanın hekimi ve hemşiresinin sorumluluğundadır. Ziyaret saatleri 15 dakikayı geçmeyecek şekilde 1 kişi olmalıdır. Rutin ziyaret saati olarak 11:00-12:00- öğleden sonra 15:00-16:00 olarak belirlenmiştir. Özel durumlarda ziyaret saati-süresi kişi sayısı hekim onayı ile değişebilmektedir.
Kurumumuzda hasta ziyaretleri her gün saat 08:00 - 22.00 arası serbesttir. 18.00’e kadar tüm kapılar giriş çıkışa açıktır. 18.00’den sonra hastane giriş kapıları kapatılır. Acil ünitesi hizmetleri sürdürüldüğünden dolayı Saat 18.00’den sonra sadece acil kapılarından ( 1 ve 7 nolu kapı ) giriş yapılabilir.
Hastanemizin çağrı merkezi numarası 444 0 620' dür. 7/24 hizmet vermektedir. Çağrı Merkezini arayarak istediğiniz bölümü veya doktoru bağlatabilir ve istediğiniz bölümden randevu talep edebilirsiniz. Görüş ve önerilerinizi çağrı merkezi aracılığı ile bildirebilirsiniz.
Hastanemizde ödemelerinizi nakit, kredi kartı, banka kartı ve havale yolu ile ön muhasebe bölümüne yapabilirsiniz. Hastanemizde tedavi gören yatışı gerçekleştirilen hastalarımızdan avans talep edilmektedir. Avans miktarı ve ödeme şekli ile ilgili yatış birimi ve ön muhasebe yetkilisinden bilgi alabilirsiniz. Ödeme planı için yatış birimi personelimizle görüşebilirsiniz.
Dini vecibelerini yerine getirmek isteyen hasta ve hasta yakınları için B-blok Ana Bina 6.katta bulunan ibadethane odamız bulunmaktadır.